banner-Slogan

ورود
linkedin
بروزرسانی 27 مرداد 1398 - 14:01

كارگاه عملی افزایش فعالیت بدنی زنان شاغل در شرکت ملی نفت برگزار شد

    کد خبر: RIPI- 11979
  • منتشرشده در ورزشی

به همت امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران، کارگاه عملی افزایش فعالیت بدنی با هدف ارتقاء سلامت جسمی زنان شاغل برگزار شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، به همت امور زنان و خانواده این شرکت و با همكاری امور ورزش و تربیت بدنی در راستای ارتقای سلامت جسمی زنان شاغل،  (۱۹ تیرماه)، كارگاه عملی افزایش فعالیت بدنی با حضور مشاور مدیرعامل شركت ملی نفت در امور زنان و خانواده و جمعی از مشاوران و نمایندگان این امور در بهشت مادران برگزار شد

سپیده سهراب‌پور؛ مربی یوگا در این كارگاه آموزشی ضمن آشناسازی حاضران با ورزش یوگا، حركات و تمرینات بدنی پشت میز را آموزش داد.

نشستن طولانی مدت پشت میز دردهای مختلفی را در نواحی ستون فقرات، گردن، شانه، كمر و دست‌ها ایجاد می‌كند. با توجه به عوارض و بیماری‌هایی كه پشت میزنشینی به همراه دارد بهتر است برای حفظ سلامت، پشت میز كار تمرینات كوتاه كششی و قدرتی انجام گیرد.

یوگا ورزشی جسمی و ذهنی است كه فرد با انجام آن می‌تواند كنترل و شناخت بیشتری روی بدن خود داشته‌ باشد. تمرینات منظم یوگا باعث می‌شود ماهیچه‌ها، مفصل‌ها و عضلاتی كه در طول روز فعالیت چندانی ندارند به كار گرفته شده و منعطف شوند كه در نتیجه ماهیچه‌ها تقویت شده و عضلات انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌كنند. انعطاف‌پذیری جزء جدانشدنی تمرینات یوگا است.

تمرینات انعطاف‌پذیری باعث كاهش آسیب‌دیدگی‌ها، افزایش قدرت و در نتیجه مقاومت بدن در مقابل استهلاك و فرسودگی ناشی از افزایش سن می‌شوند.

همچنین از آنجایی‌كه تمرینات یوگا با تمركز و توجه روی تنفس انجام می‌شود، باعث افزایش تمركز و یادگیری نیز می‌شود. از این‌رو تمرینات یوگا هم بر جسم و هم بر ذهن افراد تاثیر مثبت دارد. بهبود عملكرد مغز، كاهش استرس، بالا رفتن استقامت عضلات و افزایش تعادل بدن از جمله آثار مثبت این ورزش هستند.

تک وب دیزاین-قالب فارسی جوملا