banner-Slogan

ورود
linkedin
بروزرسانی 31 شهریور 1397 - 14:42

سالم نگه داشتن دندان‌ها

مراقبت از دندان می‌تواند از صرف هزینه‌های سنگین دندانپزشکی در آینده پیشگیری کند. در حالی که ویزیت‌های منظم دندانپزشک، نقش مهمی در مراقبت‌های کلی دارد.

راه حل‌های کوچک خانگی هم می‌توانند باعث بهبود سلامت دندان‌ها شوند. در زیر به برخی از این راه‌حل‌ها اشاره می‌کنیم:

 روزانه مقدار زیادی آب بنوشید. آب شست‌وشودهنده طبیعی دهان است که به کاهش لکه‌های ناشی از قهوه و نوشیدنی‌های گازدارکمک کند.

 به رژیم غذایی خود مقدار زیادی میوه و سبزیجات اضافه کنید. با خوردن میوه‌های ترد مثل سیب، خیار، هویج و کرفس، دهان‌تان به طور طبیعی تمیز می‌شود. پلاک‌ها و ذرات غذا که بین دندان‌ها مانده‌اند، در طول خوردن این میوه‌ها از بین می‌روند.

 یک تکه پنیر بخورید. بعد از شام، مقداری پنیر چدار بجوید، این کار باعث خنثی شدن اسید دهان می‌شود.

 آدامس‌های بدون قند بجوید. جویدن آدامس، تولید بزاق را افزایش می‌دهد و بزاق به شستن دندان‌ها و اسید پلاک‌ها و همچنین تامین مواد معدنی که برای تقویت مینای دندان لازم است، کمک می‌کند. حتما بعد از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی مسواک بزنید؛ البته بعد از نوشیدن آب پرتقال و نوشابه‌های گازدار نباید این کار را انجام دهید، حداقل 20 دقیقه صبر کنید تا احتمال سایش پوشش مینای دندان کاهش پیدا کند.

 دهان‌تان را با آب اکسیژنه شست‌وشو دهید. مقدار کمی از این مخلوط با آب ، شست‌وشو دهنده عالی ضد باکتری به وجود می‌آورد که بعد از مسواک زدن، دندان را سفید می‌کند؛ البته یادتان باشد که آن را قورت ندهید! جوش شیرین هم یک ساینده ملایم است که مثل خمیردندان عمل می‌کند.

 از نی استفاده کنید. شاید فکر کنید که نوشیدن قهوه با نی خیلی زشت است؛ اما انجام این کار به کاهش تماس مستقیم بین دندان‌های سفیدتان با لکه‌های نوشیدنی کمک می‌کند.

  مسواک‌تان را نرم کنید. قبل از مسواک زدن، مسواک را زیر آب داغ بگیرید تا برای دندان‌های حساس، زیاد خشن نباشد و نرم شود.

 تمیز کردن زبان هم مهم است، بنابراین با تمیز کردن دندان‌ها و زبان می‌توانید بوی بد دهان را کاهش دهید. بیشتر دندانپزشکان حرفه‌ای می‌گویند، علت بهداشت ضعیف دهان و دندان مسواک نزدن، استفاده نکردن از نخ دندان یا عدم شست‌وشوی کافی است که به بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان منجر می‌شود.

 از مصرف بیش از حد شکر و نشاسته پرهیز کنید. شکر و کربوهیدرات‌ها می‌توانند باکتری‌ها را تغذیه کرده و به پوسیدگی دندان منجر شوند. بهتر است میان وعده‌های سالم مثل کرفس، هویج، میوه‌های تازه، آجیل و … را امتحان کنید.

 مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید. به طور منظم پیش دندانپزشک بروید تا کرم خوردگی‌های احتمالی را چک کرده و دندان‌ها را جرم گیری کند. درست است که این کار هزینه دارد؛ اما باعث صرفه جویی در هزینه‌های سنگین دندانپزشکی می‌شود.

تک وب دیزاین-قالب فارسی جوملا