banner-Slogan

ورود
linkedin
بروزرسانی 28 مهر 1398 - 10:02

خداحافظی با عادت های بد استفاده از گوشی

پاي گوشي هاي هوشمند سال هاست که به زندگي مان باز شده، گوشي هايي که حالا جزئي جدايي ناپذير در زندگي ما هستند.

اين گوشي ها با اينکه مزاياي زيادي همچون امکان ارتباط آني و دسترسي به اطلاعات نامحدود و... دارند، اما در بسياري موارد نظم زندگي مان را به هم ريخته اند، در حالي که مي توان با استفاده درست از آن بهره هاي زيادي برد. عادت هاي بد استفاده از گوشي مثل صرف کردن زمان هاي طولاني در شبکه هاي اجتماعي، دريافت دائمي نوتيفيکيشن ها و خوابيدن در نزديکي تلفن همراه بيش از آن چيزي که فکرش را مي کنيم، آسيب زننده هستند.  در ادامه برايتان برخي عادت هاي بد و مخرب استفاده از گوشي هاي هوشمند را آورده ايم که شايد برايتان جالب باشد.

چک کردن مدام

چک کردن ایمیل های روی گوشی که مطمئنا در بیشتر مواقع از روی عادت است، به راحتی می تواند روند عادی زندگی را به هم بریزد و ما را از جریانی که لازمه کارایی است، خارج کند. گوشی های هوشمند ما را از بودن در زمان حال دور می کند، چون وقتی به طور مدام در حال بررسی ایمیل ها، پیامک ها و کارهای شخصی مان هستیم، ذهن مان دچار دوگانگی می شود تا جایی که ممکن است نظم زندگی مان به هم بخورد.

شکار لحظه ها

برای همه ما پیش آمده که با دیدن یک صحنه جذاب یا به قول خودمان برای شکار لحظه ها، طوری گوشی را از کیف یا جیب مان در آورده ایم که گویی یکی از گزارشگران و مستندسازان حرفه ای هستیم. استفاده دائمی از گوشی برای گرفتن عکس، ما را از بودن در لحظه بازمی دارد.

یکی از نقاط قوت گوشی های هوشمند، دوربین های با کیفیت و سرعت بالای آنهاست. ثبت عکس های باکیفیت نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هیجان انگیز است، اما اینکه همه جا و هر لحظه بخواهیم نقش عکاس را بازی کنیم، عادت مخرب دیگری است که با ادامه آن نمی توانیم از زندگی در لحظه لذت ببریم.

ارزش قائل نبودن برای خود

اینکه همیشه گوشی به دست خود را سرگرم کنیم و سر خود را با گشت و گذار در اینستاگرام، توییتر و شبکه های اجتماعی گرم کنیم، در واقع در حال از دست دادن زمان مفید خود هستیم. در این شرایط دیگر فرصتی برایمان باقی نمی ماند که بخواهیم به خودمان اختصاص دهیم      و به امور شخصی مان برسیم. در دنیای مدرن امروز، دلبستگی به گوشی تلفن همراه، یکی از مخرب ترین عادت هاست، زیرا باعث می شود وقت مان را بی جهت هدر بدهیم و نتوانیم برای اندیشیدن، مطالعه کردن و... برنامه ریزی کنیم. شناخت و رشد خودمان موثرترین کاری است که باید انجام دهیم، اما در بیشتر مواقع عادت به استفاده بیش از اندازه از گوشی همراه مانع این کار می شود.

باز کردن برنامه های مختلف

با اپلیکیشن ها، اینترنت و دیگر ویژگی های گوشی های هوشمند یک لحظه به خود می آییم و می بینیم در حفره ای هزارتو فرو رفته ایم. به ندرت پیش می آید که افراد آنلاین باشند یا با گوشی هوشمندشان کار کنند و یک راست سراغ برنامه ای که مدنظرشان بوده، بروند. به طور مثال گاهی فقط قصد داریم آب و هوا را چک کنیم، اما بعد از آگاهی از آب و هوا، سراغ ایمیل ها و پیام هایمان می رویم، سپس سری به اخبار شبکه های اجتماعی می زنیم و...، تمامی این فرایند، آفتی است که روی تمرکزمان تاثیر می گذارد و باعث از بین رفتن کارآمدی مان می شود.

ارتباط بی خوابی و نور آبی رنگ گوشی ها

اینطور تصور می شود که نور آبی می تواند از طریق چشم ها وارد مغز شود و روی غده پینه آل تاثیر بگذارد. این غده در تولید ملاتونین (هورمون تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری) نقشی اساسی ایفا می کند. بنابراین فراموش نکنید، ابزارهایی که کنار تخت خود قرار می دهید، می توانند روی توانایی شما برای استراحت و خواب مناسب تاثیرگذار باشند.

ایجاد وسواس

چک کردن رسانه های اجتماعی با گوشی تلفن همراه باعث می شود درباره مسائل مختلف و عکس العمل افراد مختلف دچار وسواس شویم. وسواسی که می تواند روی رفتارمان اثر مخرب زیادی داشته باشد.

پیام دادن به جای گفت و گو و تماس

یکی از عادت های بدی که با ورود گوشی های هوشمند پیدا کرده ایم، پیام دادن به جای گفت و گو و تماس است. پیام هایی که مانع صحبت کردن و برقراری ارتباط با اطرافیانمان می شود، ضمن اینکه به دلیل منتقل نشدن احساسات، ممکن است از پیام هایی که می فرستیم، برداشت متفاوتی شود و ایجاد مشکل کند.

استفاده ازنوتیفیکیشن

درگیر شدن با نوتیفیکیشن هایی که روی صفحه نمایان می شوند نیز در پرت شدن حواسمان موثر است. برای جلوگیری از حواس پرتی و به سرانجام رساندن کارها، توصیه شده که نوتیفیکیشن رسانه های اجتماعی به طور کامل خاموش شوند، چراکه که جز حواس پرتی نتیجه و کارایی دیگری ندارند.

از بین رفتن هیجان

چک کردن لحظه به لحظه گوشی های هوشمند باعث از بین رفتن هیجانات می شود، به حدی که توانایی شگفت زدگی مان را از دست می دهیم. چون می توانیم هر آنچه را نیاز داریم، با یک جست وجوی ساده بیابیم. پاسخ به سوالات جدیدی که در ذهنمان ایجاد می شود، در کمترین زمان ممکن امکانپذیر است؛ موضوعی که هیجان و شگفت زدگی را از بین می برد، در فرایند خلاقیت اختلال ایجاد می کند و مانع رشد قوه تخیل مان می شود.

استفاده از اپلیکیشن ها

دانلود کردن برنامه های به اصطلاح کاربردی و تکیه کردن صرف روی آنها یکی دیگر از عادت های بدی است که باید به آن توجه داشت. این کار باعث می شود دائما در جا بزنیم و از به روز کردن اطلاعات ذهنی مان غافل شویم. طرز فکر یک فرد می تواند روی رفتارش، عملش و در نهایت خروجی هایش تاثیرگذار باشد. بنابراین نباید ذهنمان را روی استفاده از اپلیکیشن ها متمرکز کنیم.

روش های شارژ سریع گوشی

براي همه ما پيش آمده که شارژ گوشي مان تمام شده و وقت کافي براي شارژ کردن آن نداشته ايم. روش هايي وجود دارد که با کمک گرفتن از آنها مي توان سرعت شارژ گوشي را افزايش داد.  در ادامه به راه هايي اشاره کرده ايم که در قالب آن مي توانيد سرعت شارژ گوشي خود را تا حد قابل قبولي بالا ببريد.

  استفاده از Airplane mode

به منوي تنظيمات(setting) گوشي خود برويد و گزينه Airplane Mode را بيابيد و حالا گزينه مورد اشاره را فعال کنيد. به ياد داشته باشيد که با فعال کردن اين گزينه، قادر به دريافت پيام يا برقراري تماس نخواهيد بود. بعد از روشن و فعال شدن گزينه Airplane Mode اقدام به شارژ گوشي خود کنيد تا از اين طريق و با قطع شدن بسياري از فعاليت ها، گوشي تان با سرعت قابل توجهي شارژ شود.

خاموش کردن گوشی

گزينه ديگري که مي توانيد از آن کمک بگيريد، اين است که گوشي خود را خاموش و سپس اقدام به شارژ کردن کنيد. در اين روش هم با خاموش کردن گوشي، سرعت شارژ چند برابر مي شود.

  استفاده از پریز برق شهری

براي شارژ گوشي آن را به کامپيوتر يا لپ تاپ وصل نکنيد، زيرا مقدار ولتاژ کمتري به باتري مي رسد. بهتر است از شارژر اصلي موبايل، آداپتور و پريز برق استفاده کنيد.

آداپتورهای USB با توان بالا

از يک شارژر USB مناسب استفاده کنيد. با اين کار گوشي تلفن همراه شما سريع تر شارژ مي شود. نگران نباشيد هيچ مشکلي به وجود نمي آيد.

  سطح شارژ

وقتی گوشی در حال شارژ است، حتی اگر منتظر پیام یا تماس مهمی هستید هم گوشی را پشت سر هم چک نکنید، چون صفحه نمایش، بزرگترین منبع مصرف شارژ است.

  نصب نرم افزار

شما می توانید با نصب نرم افزار Faster Charger Battery و nitrocharger روی تلفن همراهتان در مواقع ضروری از این نرم افزارها کمک بگیرید.

  کاهش نور صفحه نمایش

اگر نمی توانید گوشی خود را خاموش کنید، تا حد ممکن نور صفحه نمایش تان را کم کنید و اینترنت، وای فای یا قابلیت هایی مانند جی پی اس را که باعث خالی شدن شارژ شما می شود ، خاموش کنید.

محتوای بیشتر در این بخش: « روش های ساده برای کاهش درد
تک وب دیزاین-قالب فارسی جوملا